17 oktober 2008

Å herregud!

Hoja, jag vet. Jag borde ha skrivit redan den 21/9. Dagen efter den stora festen. OCh sen borde jag säkert skrivit massor efter det också. Men det har jag ju inte. Så jag gör det nu.

Ja. Det var ju fest! Den stooora festen. 3100 personer på Kistamässan. Det var verkligen kul.
VD (Anders Sundström för er som inte visste den) hälsade välkommen tillsammans med Pia Johansson (Sveriges roligaste kvinna) och Mark Levengood (Sveriges mest svenska mumintroll?) Sedan blev det scvainigt god mat, med trevligt bordssällskap. OCh då man minst anade det så kom självaste rocklegenden JERKA in på scen och drog av I can Jive. Tror ni att det var ös? :-) Jo jag lovar! Sen fick vi två överraskningar till då Jill Johnson och Tomas Ledin gled in. Superduper!!!
Sen är man ju som kvinna ganska korkad vad gäller fåfänga. Att man ska behöva vara så snygg så att fötterna nästan går av för att man har så osköna och så högklackade stövlar. Men snygga var de ju! Jag och Jenny bestämde oss för att vara trotsiga och sparkade av oss skorna och dansade som tokar ute på dansgolvet. Jättekul hade vi. tills..... En kvinna med värsta smala stilettklackarna kommer och hoppar mig RAKT PÅ EN TÅ!!! AAAAAAAAAAAAAJ! Trots att alkoholen trubbat av lite känsel så höll jag ärligt talat på att svimma. Morgonen därpå (då jag var mycket mindre vacker än kvällen innan) så bad jag rumskompisen ta sig en titt på hur tån såg ut. Jag vågade faktist inte. Det kändes ungefär som att den inte satt som den skulle. Så hemskt var det nu inte. Det hade spruckit lite och jag fick halta. Men det gick över efter några dagar.

Jag kommer att lägga in lite bilder i detta inlägg. Inte just nu. Men sen.

Nåt annat har hänt! Jag och min syster har helt synkroniserat suttit på travellink.se och BOKAT FLYGBILJETT TILL IIIIIIIISLAND! ÅÅÅÅ Äntligen! Vi åker den 15/4, Vi ska hyra bil och rida på Islandshästar och se om ryktet om Reykjaviks nattliv stämmer ;-). Det känns härligt att ha något att se fram emot.

Vad gäller vår söta dotter så har hon kommit in i nån konstig fas då hon blir rädd för konstiga saker. Typ diskmaskinens ljud. Busan som drömmer mm... Jag hoppas det går över snart. Jag kan inte riktigt förstå att hon i slutet av månaden blir 1,5 år! Heltokigt!

Här kommer en liten film med sötgrisen! Vattenpölar är roliga så man är liten... ;-)



2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad söt :)

Anonym sa...

Ja, det är ju bra att man får se världens gulligaste unge på små filmsnuttar då man inte får se henne live. Hon är ju bara sååå sööt:) Mommos lilla gullunge. Kram, kram. Mommo